الاسم :
EMail :
الهاتف :
الوحدة :
الرسالة :
 
- تشخيص صعوبات التعلّم (אבחון דידקטי)

 

תוכנית ללימודי תעודה

 אבחון דידקטי  והוראה מתקנת- איתור וטיפול בקשיי למידה

 (בקריאה, בכתיבה ובחשבון)

רציונל:

 הרציונל שעומד מאחורי נושא זה מתמקד בזה שבשנים האחרונות נושא לקויות הלמידה והקשיים הלימודיים, הגורמים להישגים לימודיים נמוכים בקרב התלמידים, הולך ומתפתח ומספר התלמידים בבתי הספר אשר מאובחנים כסובלים מלקות למידה נמצא בעליה, עקב המודעות המתפתחת ביחס להפרעה זו.

אחת הסיבות העיקריות לאי מתן מענה מספיק לתופעה הנ"ל מסתכמת במספר הנמוך של המורים המומחים בהוראה מתקנת ובמיוחד במגזר הערבי.

נוצר מכך צורך בתוכנית הכשרה והשתלמות לימודים למורה החינוך המיוחד, ובכן גם למורי הערבית והחשבון  ע"מ להעשיר את הידע שלהם בנושא לקויות למידה בד"כ ובהוראה מתקנת ודרכי טיפול בקשיי קריאה, כתיבה וחשבון בפרט.

  • מטרות התוכנית

  1. הקניית ידע כללי על לקות למידה ועל קשיים בקריאה, כתיבה וחשבון.
  2. הכרת גישה כוללת לאבחון קשיים בקריאה, כתיבה ובחשבון.
  3. הבנת עקרונות העבודה עם ילדים מתקשים בקריאה, כתיבה וחשבון.
  4. הכרות עם  עקרונות דידקטיים של הוראה מתקנת בקריאה, כתיבה                     וחשבון.
  5. פיתוח ידע בכתיבת תכנית עבודה מותאמת לתלמידים מתקשים בקריאה, כתיבה וחשבון.
  6. טיפול בתלמידים מתקשים בקריאה, כתיבה וחשבון.


קהל היעד:
- מורים לחינוך מיוחד, מורים לערבית ומורים לחשבון.

היקף הקורס: 
- 460 שעות.