أفق جديد – אופק חדש

• גן עתידי

גן הילדים העתידי בישראל יתבסס על האמונה ביכולתם של הילדים וצוות הגן ליזום, להוביל, ללמוד, לחקור וליצור את הגן שלהם תוך אינטראקציה מיטבית ומתמדת בין כל השותפים. זאת מתוך הבנה שכאשר תהליך כזה יתרחש,תתקיים חוויית למידה המותאמת למציאות של היום ולאתגרי העתיד .
הקורס הנוכחי יעסוק בנושא גן עתידי, תוך דגש על תפקיד פעיל של הילדים וטיפוח היכולת שלהם להיות מעורבים בעשייה החינוכית בדרכים שונות וברמות שונות של מעורבות.
כגון ביצירה ובניית מרחבי המשחק בגן על ידי הילדים עצמם תוך התאמה לרעיונות שהם מעלים בפני צוות הגן .
ובמתן ביטוי להעדפות אישיות של ילדים, כגון לבחור היכן ועם מי לשחק, ובאיזו פעילות להשתתף .
תפקיד הצוות החינוכי בגן העתידי הינו בטיפוח מעורבות ויוזמה אצל ילדים :
אחד העקרונות המנחים של רעיון הגן העתידי שהגננת תמשיך להיות קשובה ופתוחה לפוטנציאל של הרעיונות לפיתוח יוזמות של הילדים ולהציע הקמת סביבות חדשות בהתאם: לעודד את הילדים ליזום שינויים ולהיענות
ליוזמותיהם בהובלת הבניית הסביבה שלהם, בהעלאת תכנים המעניינים אותם, בארגון אירועים ועוד.


• הדרכה ולווי למורים חדשים

מטרתה המוצהרת של סדנת מורים חדשים בשנה הראשונה לעבודתם להוות סדנת תמיכה, הנחיה והכוונה של מורים חדשים בשנה הראשונה לעבודתם בתפקיד ההוראה הראשון ובקליטתם בבית הספר, כמענה לצורך להקל על המעבר ממעמד של סטודנט להוראה למעמד של מורה בבית הספר, שהנו בדרך כלל מעבר פתאומי ולא הדרגתי.
על כן, שתי מערכות תמיכה נבנו למימוש מטרות הסדנה והן: האחת, חונכות אישית באמצעות מורה חונך מבית הספר, עמית למקצוע המלווה את המתמחה בבית הספר ותפקידו לסייע בידיו להיקלט לתוך תרבות ארגונית ספציפית תוך כדי מתן תמיכה אישית, חברתית, רגשית ומקצועית .
השנייה, סדנת ההתמחות במכללה המסייעת מבחינה מקצועית בתהליך הסוציאליזציה מהיבט עיוני ומעשי כאחד. במסגרת הסדנה אמורה להתפתח קהיליית עמיתים לומדת בסביבה תומכת שתורמת להתפתחות דימוי עצמי מקצועי בקרב קבוצת השווים. .

جميع الحقوق محفوظة © مؤسسات القاسمي